- Üksikasjad
- Kirjutas: Erkki Raasuke
MESS ON AVATUD:
Reedel, 14. märtsil 12:00 – 19:00
Laupäeval, 15. märtsil 10:00 – 18:00
Pühapäeval, 16. märtsil 10:00 – 16:00
Reede, 14. märts
15:00 Rahvusvaheliste paadimesside tutvustus
Kaaskorraldajad: EAS (Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus) ja Eesti Väikelaevaehituse Liit
Kõnelejad:
- Martin Hirvoja, EASi juhatuse liige
- Peeter Sääsk, Eesti Väikelaevaehituse Liidu juhatuse liige
- Rūta Ryliškienė / Lina Astrauskaite, Expovizija (Vilnius)
– Boot Düsseldorf messi esindaja Baltimaades
- Mari-Ann Rebane (Saksa-Balti Kaubanduskoda) - Hanseboot messi esindaja Baltimaades
- Eero Raun, EAS ekspordidivisjon
17:00 Mereseire
Keskkonnaseirest merel räägib Alvar Räägel
Laupäev, 15. märts
11:00 Väikelaevajuhi koolituse tutvustus-sissejuhatus Rene Kalmaru (Tallinn Bay Boating)
12:00 Mereside esitlus ja seminar teemal „„Tallinn Radio“ pakutavad meresideteenused“
Mereside, RIKS’i poolt pakutavad teenusepaketid ja SRC’ga seonduvad küsimused. Jüri Grigorjev (RIKS)
13:00 Purjejahi ja meeskonna ettevalmistus pikemaks merereisiks
S/Y Stella-Maris osales 2012 aastal üle Atlandi kulgenud ARC regatil. Kuidas aga tavalisest lõbusõidu purjejahist sai ookeani ületuseks sobiv avamere purjekas ja kuidas peaks pikemaks meresõiduks valmistuma jahi meeskond, sellest jutustab lähemalt Virko Püss (Sailing.ee)
14:00 Herkki Haldre purjereis ümber Kap Hoorni 100 aastat vanal kuunaril Tecla (Holland)
Esimest korda peale 1949ndat aastat sõitis taaskord traditsiooniline ja ehtne, kaubalaevaks ehitatud purjelaev vanal viljaveomarsruudil üle Lõunaookeani ümber Kap Hoorni, nii nagu seda sajandeid tehti, kuid peale Panama kanali valmimist laevad enam nendes ohtlikes vetes ei seila – välja arvatud mõned hullud purjetajad. Kajsamoori kapten Herkki Haldre oli Hollandi kahemastilise kuunari Tecla meeskonnas sellel ohtlikul 7000-miilisel retkel Uus-Meremaast üle Vaikse ookeani, ümber Kap Hoorni kuni Urguaini. Praeguse seisuga on maailmas vähem kui 200 elusolevat inimest, kes on purje jõul ümber Kap Hoorni seilanud.
15:00 Eesti purjelaevadest ja purjelaevanduse ajaloost – Herkki Haldre (kuunar Kajsamoor) ja Ain Tähiste (Hiiu Halulaev)
Seminari ja küsimuste-vastuste vormis anname ülevaate Eesti ajaloolistest purjelaevadest enne ja nüüd. Kuidas on juhtunud, et mererahvana maailmas tuntud eestlased muutusid vahepeal kartulirahvaks? Ja millised tuuled praegu puhuvad…
16:00 Noorte purjeõpe ja rahvusvahelised purjeõppevõimalused Noorte purjeõppest ja The Tall Ship Races avamere regattidel purjetamisest kõneleb Madis Rallmann
15:00 Rahvusvaheliste paadimesside tutvustus
Kaaskorraldajad: EAS (Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus) ja Eesti Väikelaevaehituse Liit
Kõnelejad:
- Martin Hirvoja, EASi juhatuse liige
- Peeter Sääsk, Eesti Väikelaevaehituse Liidu juhatuse liige
- Rūta Ryliškienė / Lina Astrauskaite, Expovizija (Vilnius)
– Boot Düsseldorf messi esindaja Baltimaades
- Mari-Ann Rebane (Saksa-Balti Kaubanduskoda) - Hanseboot messi esindaja Baltimaades
- Eero Raun, EAS ekspordidivisjon
17:00 Mereseire
Keskkonnaseirest merel räägib Alvar Räägel
Laupäev, 15. märts
11:00 Väikelaevajuhi koolituse tutvustus-sissejuhatus Rene Kalmaru (Tallinn Bay Boating)
12:00 Mereside esitlus ja seminar teemal „„Tallinn Radio“ pakutavad meresideteenused“
Mereside, RIKS’i poolt pakutavad teenusepaketid ja SRC’ga seonduvad küsimused. Jüri Grigorjev (RIKS)
13:00 Purjejahi ja meeskonna ettevalmistus pikemaks merereisiks
S/Y Stella-Maris osales 2012 aastal üle Atlandi kulgenud ARC regatil. Kuidas aga tavalisest lõbusõidu purjejahist sai ookeani ületuseks sobiv avamere purjekas ja kuidas peaks pikemaks meresõiduks valmistuma jahi meeskond, sellest jutustab lähemalt Virko Püss (Sailing.ee)
14:00 Herkki Haldre purjereis ümber Kap Hoorni 100 aastat vanal kuunaril Tecla (Holland)
Esimest korda peale 1949ndat aastat sõitis taaskord traditsiooniline ja ehtne, kaubalaevaks ehitatud purjelaev vanal viljaveomarsruudil üle Lõunaookeani ümber Kap Hoorni, nii nagu seda sajandeid tehti, kuid peale Panama kanali valmimist laevad enam nendes ohtlikes vetes ei seila – välja arvatud mõned hullud purjetajad. Kajsamoori kapten Herkki Haldre oli Hollandi kahemastilise kuunari Tecla meeskonnas sellel ohtlikul 7000-miilisel retkel Uus-Meremaast üle Vaikse ookeani, ümber Kap Hoorni kuni Urguaini. Praeguse seisuga on maailmas vähem kui 200 elusolevat inimest, kes on purje jõul ümber Kap Hoorni seilanud.
15:00 Eesti purjelaevadest ja purjelaevanduse ajaloost – Herkki Haldre (kuunar Kajsamoor) ja Ain Tähiste (Hiiu Halulaev)
Seminari ja küsimuste-vastuste vormis anname ülevaate Eesti ajaloolistest purjelaevadest enne ja nüüd. Kuidas on juhtunud, et mererahvana maailmas tuntud eestlased muutusid vahepeal kartulirahvaks? Ja millised tuuled praegu puhuvad…
16:00 Noorte purjeõpe ja rahvusvahelised purjeõppevõimalused Noorte purjeõppest ja The Tall Ship Races avamere regattidel purjetamisest kõneleb Madis Rallmann
- Üksikasjad
- Kirjutas: Erkki Raasuke
"Kavaga määratakse kindlaks kuni 30 meremiili vahemaa kaugusel olevate sadamate võrgustik, mille arengut riik toetab, ja koostatakse soovituslik mereturismi teenusstandard, mis aitab kaasa võrgustiku ühtse kuvandi loomisele. Eesti kui mereturismi sihtkoha positsiooni tugevdamiseks on oluline ka teadlikkuse suurendamine lähiturgudel Eesti rannikul ja saartel pakutavatest mereturismitoodetest, -teenustest ning kohapealsetest ajaveetmisvõimalustest, samuti veebipõhise ligipääsu tagamine usaldusväärsele navigatsiooni- ja meteoroloogilisele infole.
Kava elluviimisest tulenev positiivne mõju väljendub rannaäärse elukeskkonna kvaliteedi tõstmises ning kohaliku ettevõttluse arengus. Väikesadam ei ole reeglina majanduslikult tasuv, kuid läbi sadama piirkonda tulnud turistide poolt tekitatud käive muudab sadamad sotsiaalmajanduslikult tasuvaks. Väikesadamate aktiivset kasutust väljaspool Eesti lühikest navigatsiooniperioodi aitab parandada sadamates pakutavate teenuste ringi laiendamine - lisaks turismisadama funktsioonidele nt kohalike kalurite teenindamine, väikelaevade remont ja hooldus, aluste ületalve hoidmine, noorte ja täiskasvanute koolitamine, spordi- ja kultuuriürituste läbiviimine jne. Võrgustikuna käsitlemine lubab üksikutel väikesadamatel oma potentsiaali paremini ära kasutada ja ühtlasi suurendada sadamate infrastruktuuri tehtavate investeeringute tasuvust."
Kahjuks Soela sadam Eesti väikesadamate võrgustiku kavaga kaetud sadamate hulka ei pääsenud. Kuna meie lähedal on parvlaevaliiklusega seotud, sügavamad ning hea navigatsioonimärgistusega sadamad (Triigi ja Sõru), siis on see valik mõistetav. Meie võimaluseks on teha Sõru ja Triigi sadamaga head koostööd, arendada Soela sadama tingimusi ja teenuseid ning hoida väikesadamate arendamise kaval silm peal. Ehk tekib meil võimalus sellega liituda kunagi tulevikus.
Väikesadamate võrgustiku arendamise kava peamised dokumendid:
- Väikesadamate võrgustiku kontseptsioon 2014 - 2020
- Lisa 1 Väikesadamate standardid
- Lisa 2 Väikesadamate nimekiri
- Väikesadamate nimekiri andmetega
- Väikesadamate võrgustiku koosseisust väljajäänud sadamad
- Üksikasjad
- Kirjutas: Erkki Raasuke
- Üksikasjad
- Kirjutas: Urmas Metsamaa
- Üksikasjad
- Kirjutas: Urmas Metsamaa
- Üksikasjad
- Kirjutas: Erkki Raasuke
- Üksikasjad
- Kirjutas: Erkki Raasuke
AC-14
Prototüüp
Pikkus 4,25
Laius 1,8
Mass 200kg + mootor ja varustus
Mootor Suzuki DF20A, käsikäivitus
Kütusetank - portatiivne
Ankur ( tragi ) + ankru/puksiirots
Kinnitusotsad
Aerud ( plastlabad, alumiinimuist tullid ja varred )
Lubatud 4 inimest
CE-D
Erinevus seeriapaadist : puudub panipaik tagadiivanis.
Tugev, üleni 4mm lehtmetallist valmistatud
Isetühjenev, suletavate piigarditega
Uppumatu ( reeglitepäraselt )
Kiirus komplektis oleva mootoriga 20+ kn
Avar ja heade sõiduomadusteega paat, kasutatud demosõitudeks.
Kogu komplekti hind: 9500.- (sisaldab KBM 20%)
AC-17 Prototüüp
Pikkus 5,3m
Laius 2,25m
Mass 547kg ( lisandub mootori ja varustuse mass )
Mootor : ei sisaldu hinnas, "taglastatud" Suzuki mootrile
Kütusetank: 100L statsionaarne
Rooli: hüdrauliline
Kinnitusotsad 4tk
Käigutuled Hella NaviLED
Töötuled LED 4tk
Kompass Ritchie Explorer
Kindalaegas
Sigaretisüütajalaadne pistikupesa
2Pole BEP 720 pealüliti
Tinatatud soontega, veealuseks kasutuseks ettenähtud kaablitest juhtmestik
Peakaitsmed ka akujuhtmetel
Suzuki kellad ( Tahhomeeter, Trim)
Suzuki mootori juhtkang
Wema kütuseandur ja näidik
Victron AGM aku
Tekikate
Panipaik konsooliesises istmes ja tagadiivanis
Targakaar
Ahtriredel
Ohveranood ahtris
Treilerikonks
Kummist põrkeliist
Kuus pollarit
Lubatud inimeste arv: 5 inimest
CE-C
Kogu komplekti hind: 17 500.- ( sisaldab 20% KBM )
Soovi korral müüakse eraldi tasu eest paadiga kaasa sõbrahinnaga:
Mootori Suzuki DF60A paigaldatuna
Plotter Lowrance HDS-10M Gen2 paigaldatuna hargile.
Alunaut 750 CC OB300
Prototüüp/demopaat.
Sõitnud 40 mototundi
Suur ja kuri paat mis veab näo naerule alles siis kui teised oma paate sadamas kõvemini kinni sorivad
Kogupikkus 8,9m
Laius 2,7m
Mass 2100 kg
Kiirus 45+ sõlme
Marsikiirus 30 sõlme
Mootor Suzuki DF300X
Kütus, 300 L, statsionaarne tank
Inimeste arv : 6 inimest
CE-C
Kaks akugruppi, mõlemad Victron AGM 110Ah akuga
BEP 720HD kahepooluselised pealülitid
Intelligentne laadimisrelee akugruppide vahel
Volvo-Penta BTS stabiilsuskontroll koos GPS juhtimise ja mugavusautomaatikaga.
LED töötuled 4tk
LED käigutuled ( sertifitseeritud kuni 20m alustele )
LED kokpiti vaalgustus
LED kaardilamp
Vedrustusega kahes suunas reguleeritav ja 360 kraadi pööratav juhiiste
Vedrustusega kahes suunas reguleeritav ja 360 kraadi pööratav kõrvaliste
Esiistmete seistes sõitmise funktsiion
Käetoe ja seismisfunktsiooniga kahekohaline tagadiivan
Nahkistmed
Kindalaegas juhtkonsoolis
Nelja veekindla sekstsiooniga kere
Kolm elektrilisst pilsipumpa, GuardMode lülitus
Kolm käsipilsipumpa
Süvistatud tekiluugid
Kaardiplotter Lowrance HDS Gen2 Touch
Kajalood
Stucture scan sonar
3G radar
VHF DSC raadiojaam Lowrance
Udupasun
Reisikompuuter
Kütusekompuuter
12V pistikupesa juhtkonsoolil
12V pistikupesa kindalaekas
Tugev põrkepruss ümber kere
Põkkevenderdus vööris
Treileriaas
6 pollarit ( 2 vööris, 2 miidlis. 2ahtris )
Targakaar
Ahtriplatvorm
ZN Anoodid
Antifouling International Trilux Professional/33
Päästerõngas liini ja tulega
Neli kinnitusotsa d= 16mm
Ankur ( High Holding )
Ankruots/puksiirots
Triivankur
Juhtkonsooli ja istmete sadamakatted
Kogu komplekti hind: 96 147.- ( sisaldab 20% KBM )
Kontaktid:
Alunaut OÜ
+372 562 646 30
alunaut.ee
Tornimäe, Pöide vald, Saaremaa
- Üksikasjad
- Kirjutas: Erkki Raasuke
Viimases ajakirjas "Paat" (nr 32 / talv 2013) on avaldatud üsna pikk ja meeleolukas Soela sadama tutvustus. Selgitusi jagavad meie Marko ja Margus. "Paat" peaks olema kättesaadav kõikidest suurematest poodidest - hinnaks 6€.
Eesti väikelaevnike kõige aktiivsem virtuaalne kohtumis- ja suhtluspaik on Kipper.ee foorum. Selle kodulehe pidaja ja haldur Andri on märkinud oma 2014. aasta tervituses ära ka meie sadama.
Kipperi foorumis on hea sõna Soela kohta öelnud teisedki foorumlased.
Tänud märkamast! Hea ja siiras sõna on kõige kõvem valuuta. Tere tulemast suvel Soelasse!
- Üksikasjad
- Kirjutas: Erkki Raasuke
- Üksikasjad
- Kirjutas: Erkki Raasuke